Friday, February 1, 2013

+pencarian rumah bermula+

after  3 years dok menyewa kat KL nie,tiba2 tahun ini hati meronta2 mencari rumah untuk dibeli..b4 tis aku  xterfikir langsung nak ade rumah kat KL sebab dalam kepala aku nie asyik nak balik kelantan nak mengajar kat sana..tapi hari demi hari aku pikir tak rugi beli umah kat sini..sebab rumah area kl nie berbaloi2.maka bermulala sesi pengembaraan aku..banyak sangat aku cari area semenyih,kajang ,buka mudah.com..tapi sayang rumah sekarang sungguh mahal..walhal area semenyih tu jauh dari pembangunan KL..pun mahal..sebenarnya husband tak suka dok sana dia kata jauh nak berulang ngan sekolah..sari dua hari mungkin boleh tahan tapi kalu bertahun xdapek tukar?ngan duit minyak lagi..so aku pendamkan jela..masa tu aku tengok yang dekat pelangi 2 keluasan dalam 20X70 je.kecik sangat.range harga lam 338k..pastu skrg nie dah makin naikkkkkkk..oh my GOD knpla rumah sekarang nie makin hari makin mahal..kesian bagi kami nie yang sederhana je..

aku hairan la kenapa rumah sekarang mahal-mahal..kenapala kerajaan tak sekat dengan kenaikan umah secara mendadak nie..sedih makk!apa-apa pun aku kena juga beli..kami decide nak combine loan..loan aku n husband..sebab aku nak umah yang atas tanah..kalu umah atas udara tu mungkin dah lama aku beli tapi tak nak sebab nanti ma,mertua n nenek aku nak datang mesti diorang mabuk naik lift..biasala orang tua..nak tak nak kena ambk umh landed nie..hehe

next places ialah area hulu langat.sebenarnya nie bapa saudara husband yang gtau ade umah sane nak naik..so husband balik tu terus gtau aku.masa tu aku tak pikir nak dok situ sebab apa?sebab kes kejadian tanah runtuh anak yatim.(walhal jauh tu)tapi sebab nama hulu langat kan.plus cikgu sekolah pun cakap situ area banjir..emm husband berkali-kali gtau pegi tngok dulu rumah tu,..
maka hari ini 1/2/2012(jumaat)aku n husband pun ketapak rumah tersebut..dah bina pun akan siap pada 2015..waaaa berkenan sangat sebab apa??dekat dengan MASJID!!!!sukaaaaaaaaaaaaaaaa..sebab ma aku nie dia cakap nak cari rumah biala dekat kawasan masjid kan..alhamdulillah..pksedara  call developer umah tu katanya ade 10 unit lagi..harap-harapla ade lagi untuk kami nie..insyaALLAH mudah-mudahan ya ALLAH..

cumanya yang i tak berkenan sebab dekat ngn jerat cina a.k.a kubur cina..hopefully umah kami tu jauh la skit kan...emmm...ala kita pun akan mati kan so xpyh takut sangat(pujuk hati)...n yang bessss dekat ngn ampang..if lalu jalan bukit ampang tu..ke sekolah pun dekat...yahuuuuuuuuuu

desa saujana langat

3 comments:

Anonymous said...

Puan,dkt sini ke kwsn bnjr 2? Kalo x sy ingt nk amik 1 unit.. hehe

Anonymous said...

Jadi jiran la kita ye

Anonymous said...

Desa Saujana Langat berada agak tinggi atas lembah Sungai Langat..atas kaki bukit hutan simpan..so x jadi isu.