Thursday, April 23, 2015

#buntu

konvokesyen bagi master aku belum lagi berlangsung, dengar-dengarnya bulan 10 nanti. Tujuan aku sambung belajar sebab aku nak pegi lebih jauh dalam pekerjaan ie: jadi pensyarah...sekarang, hari-hari aku belek job vacancy yang online punya semata-mata aku nak tengok jawatan kosong as lecturer..tapi peluang aku amat tipis sebab aku hanya ada master saja..semua "U" sekarang mahukan phd holders. Aku memang bercadang nak buat phd(insyaallah), tapi aku kena cari ruang yang sesuai sebab bila aku kat sekolah, banyak sangat penambahan kerja which is aku takut assigment aku nanti tak siap, tesis aku tak jalan..aku risau aku tak boleh bagi komitment pada phd nanti...kalau aku dapat jadi pensyarah, atleast aku ada peluang yang sangat cerah nak sambung belajar tu..aku nak apply HLP, kena tunggu setahun selepas konvo..sedangkan umur aku semakin TUA..semalam dan hari ini aku ada kol beberapa IPG untuk tanyakan kekosongan sebagai pensyarah DG41, tetapi sedihnya hati ini kerana mereka hanya akan ambik pensyarah yang sudah bergred DG44..aku terpaksa tunggu 3 tahun lagi untuk dapatkan DG44 tu..sedihnya rasa hati ini..aku tak mau cita-cita aku terkubur begitu sahaja..seua orang ada cita-cita, aku punyai cita-cita yang sama, ya Allah bantula hambamu yang sentiasa berdosa ini='(

p/s: DONT GIVE UP!!

No comments: