Tuesday, November 26, 2013

british council registration 1st step

Assalamualaikum..ceecececeh..tajuk macamkan gempak..sebenarnya, aku punya BI sangatla kurang powernya.aku faham apa orang cakap,tapi nak balas balik tu makaih kena susun ayat betul-betul..setakat yes,no alright tu voley la..so setelah aku search tenet, tny student2 aku..the best place to learn english is BRITISH COUNCIL..maafkan saya andai BI saya probs,sbb saya bru je daftar..hehe.sebenarnya, aku tulis nie sbb aku nak jadikan rujukan perkembangan BI aku nanti..senang aku nk tengok level aku dah tahap mana..selain tu, kot-kot nanti ada yang nak join BC nie leh godek-godek blok nie sbgai rujukan.




tadi aku g ngn husbnd kat BC office area KLCC..mula-mula tanya macamana nk daftar kan..so bro tu bagi 1 borang kn isi dulu borang tu...which is borang tu lebih kepada personal information..siap isi anta balik kat meja registration tu dia akan tanya kita
  • nak buat bila placement test?
so aku keriru aku cakapla buat arinila..dia cakap arini xboleh yela kau baru je dtg tup2 nak buat exam tu dah..relax bro,bagi BC buat soalan tok ko dulu..hiks..s insyaALLAH esok pagi jam 9.00 aku akan menduduki
  •  Placement test
 sebenarnya ia lebih kepada nak lihat brapa score kita,n kefahaman kita lam BI nie.so nanti dia akan letakkan kita mana2 kelas yang sesuai ngn level kita...ingat yea
  • isi form kat meja register
  • isi form nak buat placemant test
untuk placement test nie rm100...wajib!hehe



insyaAllah aku akan update pula untuk melihat sejauhmana keberkesanan BC nie dalam membantu penguasaan aku dalam BI(mcm tajuk tesis plak)..doakan aku ya teman!
permudahkan ya ALLAH..sesungguhnya padaMu tempat aku mengadu dan meminta pertolongan=_=

No comments: